Bersama menghayati erti hidup bermatlamatkan-Nya.

Tuesday 8 January 2013

Ukhuwwah itu tersangatlah indah..

Alhamdulillah,, alhamdulillah , alhamdulillah..
Terima kasih Allah atas nikmat Iman dan Islam yang telah Kau berikan padaku.
Sesungguhnya nikmat Iman dan Islam adalah nikmat yang terbesar bagi setiap hamba.
Alhamdulillah.. :) 

Yang namanya manusia itu tidak akan mampu hidup jika bersendirian. Kita masih perlu teman-teman, sahabat-sahabat untuk kita berdiri teguh dalam menempuhi warna warni hidup. Hidup akan lebih lengkap dan bermakna jika kita punyai sahabat. Percayalah... :)

Adanya insan bernama sahabat sebenarnya melengkapi diri ini. Kita salah mereka tegur. Mereka salah kita tegur. Saling tegur menegur, saling memperbaiki diri. Tak berjaya kita memperbaiki diri jika sendiri. Iyalah, kita sering melihat diri kita sentiasa baik. Bajet baik.. Tapi pada pandangan sahabat-sahabat pasti ada suatu yang jelek pada kita justeru meraka akan menasihati.

Bersahabatlah kerana Tuhan, kerana Allah. Ikhlaslah dalam bersahabat. Sentiasa "memberi" pada sahabat, jangan harapkan apa-apa balasan. 


Sahabat
Aku sedih kaulah penghibur
Aku sakit kaulah peneman
Aku rebah kau hulurkan tangan
Aku bahagia kau tersenyum
Aku gembira kau join sama
Aku berduit kau mintak belanja
Haha
Aku tak kisah sebab kau sahabat DUNIA AKHIRAT
n_n


1 comment:

  1. jadikan ukhuwah antara sahabat seindah apa yang disebut supaya dapat merasai kenikmatan dalam perhubungan persahabatan..

    ReplyDelete